Donice Vintage _ Vintage Flower Pots

Tym razem trochę craftowo: gliniane donice shabby chic z transferem... ulubiony styl :)

Do wykonania użyłam:
-  2 glinianych donic (kupione w Castoramie za ok. 14 PLN każda)
-  pędzel (nowy zakup, już stał sie moim ulubionym: Hardy 38,1 mm)
-  czarną farbę akrylową
-  białą farbę Fueggera " Interior High Finish" (obecnie moja ulubiona)
-  kawałek świeczki
-  papier ścierny (ok. 200 i ok. 1200)
-  wydruki laserowe; grafiki pochodzą z ulubionej strony Graphic Fairy http://thegraphicsfairy.com/
-  klej Modge Podge, jako medium do transferu
-  lakier zewnętrzny BSC Syntilor (MAT, poliuretanowy)

Zaczęłam od pomalowania donic na czarno w miejscach, gdzie postanowiłam zrobić przetarcia. Po wyschnięciu czarnej farby, potarłam te miejsca świeczką, a następnie całą donicę pomalowałam kilkoma warstwami białej farby akrylowej.
Po wyschnięciu białej farby, przystąpiłam do robienia przecierek – pocierałam papierem ściernym o grubych ziarnach (ok. 200) w wybranych miejscach, aż odsłoni się czarny kolor. Na koniec całość pracy lekko wyszlifowałam papierem ok. 1200.

Teraz transfer: grafikę, wydrukowaną w lustrzanym odbiciu, przykleiłam za pomocą Modge Podge do doniczek (trzeba dobrze docisnąć!). Po ośmiu godzinach (cała noc), zmoczyłam gąbką przyklejony papier i zrolowałam palcem całą jego górną warstwę. Trzeba to robić delikatnie i bardzo dokładnie, aby usunąć wszystkie farfocle.

Czas na kilka warst lakieru (łącznie ze środkiem, bo gliniana donica mogłaby naciągać wilgocią). Użyłam lakieru zewnętrznego, bo donice będą stały na balkonie. Syntilor okazał się bardzo przyjazny (mimo, ze poliuretanowy , to nie śmierdzi, a pędzle można wyczyścić wodą). Gotowe!






This is what I used for this craft project:
- 2 terra cotta flower pots
- a brush
- black acrylic paint
- white acrylic paint, Fluegger “Interior High Finish” (currently my favorite)
- a piece of candle
- a piece of abrasive paper (ca. 200 and ca. 1200)
- laser print outs; graphics come from my favorite web page Graphic Fairy
- Modge Podge as a transfer medium
- outdoor varnish (mat, synthetic)

I painted the pots with black acrylic paint first and rubbed tea light candle over the edges, anywhere I wanted the black paint to show. Next I painted the pot white and then gently sandpapered over it (using ca. 200 paper) to get the distressed look.

Next, I transferred the image using Modge Podge (you want to flip it horizontally before printing). I glued my graphic onto the pots (graphic should face the pot!) and after 8 hours, I dampened the paper with a wet sponge and rolled the paper off with my fingers. You need to do it gently and very thoroughly.

I protected the pots with a couple of layers of outdoor varnish, as they will be placed outside. Done!
 

 

0 comments:

Post a Comment

 

Flickr Photostream

Followers

Twitter Updates

Translate

Meet The Author