DZIEN 15-16: Death Valley

(22-23.10)
Po 2 nocach spędzonych w luksusach zatęskniliśmy za namiotem i bliskością natury, z radością więc wyruszyliśmy do Death Valley. Rozbiliśmy się na polu przy Furnace Creek Ranch, zaraz obok Death Valley Visitor Center. Za dnia wędrowaliśmy po pustyni, a wieczorami relaksowaliśmy się w basenie. W końcu przestałam marznąć, zrobiło się przyjemnie ciepło:)

Death Valley  to dziwne, niemal surrealistyczne miejsce. W środę zaczęliśmy zwiedzanie od Badwater- położonego 86m poniżej poziomu morza rozległego solniska, a nastepnie zatrzymaliśmy się przy Devil’s Golf Course – ogromnym terenie pokrytym bryłami  ziemi z solą. R. stwiedził, że atrakcja nie jest na tyle ciekawa, by wychodzić z klimatyzowanego samochodu i ograniczył się do „zwiedzania” przez szybę. Ja muszę wejść wszędzie, więc oczywiście poleciałam przyglądać sie kamieniom i robić zdjęcia. Wracając na główną trasę przejechaliśmy koło Artist’s Palette – wielokolorowych wulkanicznych wzgórz i tu R. również odmówił współpracy:) Wreszcie pojechalismy do kanionu Titus. Nie zdecydowaliśmy się na jego przejechanie samochodem (mielismy niskie zawieszenie), ale przespacerowaliśmy się kawałek. Potem był jeszcze krótki trekking w kanionie mozaikowym (Mosaic Canyon), wieczór na wydmach (Mesquite Flat Dunes) i zasłużony relaks w basenie na kempingu.

Badwater_86 m ponizej poziomu morza
Furnace Creek Ranch

-------------------------------
Informacje praktyczne:

Najlepszy okres na wizytę w Death Vally: październik do kwietnia.

W Death Valley zwiedzamy głównie samochodem, bo odległości między punktami widokowymi są ogromne. Polecamy zatankować przed wjazdem do Doliny-  benzyna na stacjach w Parku jest dużo droższa niż poza nim.

Kempingi: polecamy pole namiotowe przy Furnace Creek Ranch ( 25 USD/ namiot/ dobę). W cenę wliczone jest korzystanie z prysznicy i basenu.

Bilet wstępu do parku: 20$ / samochód na 7 dni

Aby przejechać Titus Canyon (popularna atrakcja w Death Valley), trzeba zarezerwować sobie 2-3 h. Łączna odległość to 27 mil, a w kanionie można poruszać się tylko w jednym kierunku:  ze wschodu na zachód, rozpoczynajac od Nevada Highway 374 (Daylight Pass Road). Droga jest szutrowa, stroma i wąska. Ostatnie 3 mile na zachodzie to odcinek 2 kierunkowy.