DZIEN 7-8:Grand Canyon South Rim

(15-16.10)
Grand Canyon wprawił mnie w całkowity zachwyt. Jeszcze poprzedniego wieczora udaliśmy się na punkt widokowy i już wtedy oniemiałam: jest monumentalny, oszałamiający, cudowny!

Rano , opatuleni w dziesiątki warst, które w ciagu dnia trzeba było stopniowo z siebie zdejmować, wyruszylismy na całodzienny trekking wgłąb kanionu. Wybralismy South Kaibab Trail. Trasa jest dość stroma, niezacieniona i zaczyna się w Yaki Point (tu dojedziemy wyłącznie shuttle busem). Koniecznie trzeba zabrać ze sobą dużo wody pitnej, bo nie ma możliwości uzupełnienia zapasu po drodze. Widoki są spektakularne. My doszliśmy do Skeleton Point, z którego widać już było rzekę w dole. Jeśli macie wiecej czasu i sporo zapału, warto wybrać się na 2 dniowy trekking, aby dojść do rzeki, nocować w dziczy lub na wyznaczonych campingach w głębi kanionu (konieczne jest uzyskanie pozwolenia w Backcountry Visitor’s Center).

Wieczorem wybraliśmy się na jeden z punktów widokowych, by obejrzeć zachód słońca nad kanionem (popularne punkty ze względu na widoki to Hopi Point i Powell Point- dojazd shuttle busem), a następnego dnia ruszyliśmy w kierunku wschodniego wjazdu do parku, do Desert View. Widoki stąd są przepiękne, tu znajduje się również wieża strażnicza (Desert View Watchtower), na którą dodatkowo można się wdrapać.

Po południu z żalem opóściliśmy Grand Canyon i udaliśmy się w kierunku Zion’u.

South Kaibab Trail
Grand Canyon South Rim
Desert View
w drodze do Zion NP

-------------
Informacje praktyczne:

Po części parku można poruszać się samochodem, ale do wielu punktów widokowych i szlaków dostaniemy się wyłącznie autobusem (darmowy shuttle bus). Infrastruktura turystyczna jest tu bardzo dobrze rozwinięta:w Grand Canyon South Rim znajdziemy sklep, klinikę, bank, pocztę, hotele oraz pola campingowe (my spaliśmy na Mather Campground: 18 USD/ dobę/ namiot).