DZIEN 4-5: Arches National Park

(12-13.10)
Z NY przelecieliśmy do Grand Junction w Colorado, wypożyczyliśmy samochód i ruszylismy na nocleg do Moab w Utah (2 h drogi).

Polecamy wypożyczalnię Budget na lotnisku i Canyonlands Campground w Moab. Nasz samolot miał spore opóźnienie, ale zarówno w wypożyczalni samochodów, jak i na polu namiotowym pracownicy, po amerykańsku, robili wszystko, by ułatwić nam sprawę. W wypożyczalni czekano na nas po godzinach urzędowania, a na polu namiotowym (na które dotarliśmy o 1 w nocy) czekała na nas koperta z instrukcjami, gdzie się rozbić i o której zgłosić następnego dnia celem załatwienia formalności. Ukłon w stronę amerykanów, bo przez całą naszą podróż konsekwentnie udowadniali, że można życzliwie i z uśmiechem podejść do klienta, a nieprzyjemne formalności ograniczyć do minimum!

Następnego dnia, od rana, zwiedzanie: Arches National Park. To chyba najpiękniejszy park ze wszystkich, jakie widzieliśmy. Warto zatrzymać się w Informacji przy wjeździe – pracownicy dadzą nam mapkę i zaplanują trasę według naszych możliwości. Po parku poruszamy sie samochodem (nie ma tam autobusów), parkujemy w punkcie rozpoczęcia trasy i ruszamy dalej piechotą. Wiele punktów widokowych i skalnych łuków znajduje się tuż przy drodze (np. Sand Dune Arch, The Windows, czy Broken Arch).

My najpierw udaliśmy się na trekking do Devil’s Garden (rano byliśmy praktycznie sami na trasie). Trasy oznaczone są stożkami kamieni, koniecznie trzeba dojsć do Landscape Arch i Double O Arch (ok. 8 km tam i z powrotem)- magiczne miejsce! Drugi „must see” to Delicate Arch. Tłumy turystów zbierają się tam na zachód słońca. Widok jest spektakularny, wspinaczka również, szczególnie, jeśli tak jak my zaplanujemy na nią zbyt mało czasu. Żeby zdążyć na zachód słońca, wbiegliśmy na górę w jakieś 40 min ( w normalnych warunkach trekking w jedna strone zajmuje 1-1.5 h)

Devils Garden

-------------
Informacje praktyczne:

Bilet wstępu do parku: 10$ / samochód na 7 dni

Kempingi: polecamy Canyonlands Campground w Moab (blisko parków, a na miejscu pralnia, stanowiska namiotowe z wodą i elektrycznością, prysznice w cenie; cena ok. 35 USD/ dobę/ namiot).