DZIEN 11-12: Bryce i Escalante

(18-19.10)
Jeszcze tego samego, dnia późnym popołudniem dojechaliśmy do Bryce. Udało nam się znaleźć wolne miejsce na kempingu w parku, nie załapaliśmy się jednak na Full Moon Hike z rangerem-bilety rozeszły się z samego rana. Po spektakularnym zachodzie słońca nad kanionem, wykorzystaliśmy jednak światło księżyca w pełni i , upewniwszy się wcześniej w Visitors’ Center, że to bezpieczne, zrobiliśmy sobie mały trekkking do wnętrza kanionu.

Po lodowatej nocy i okrutnie zimnym poranku, ubrani na cebulę wyruszyliśmy na szlak. Tradycyjnie popędziliśmy z samego rana, zanim na trasy wylały się tłumy leniwych piechurów. Połączyliśmy ze sobą 3 trasy (Navajo, Queens Garden i Peek-A-Boo) i spacerowaliśmy wśród pinakli przez kilka godzin, aż zrobiło się ciepło, słonecznie i można było zrezygnować z kilku swetrów:)

Po południu pojechaliśmy samochodem do Grand Staircase-Escalante National Monument- to ogromny teren usiany wieloma slot kanionami. Zaczęliśmy od Centrum Informacji, do którego szczęśliwie doprowadził nas GPS. Dostaliśmy mapkę, dowiedzieliśmy się do którego kanionu warto pojechać i wyruszyliśmy. R mianował mnie na pilota, więc szybko pobłądziliśmy :) Ostatecznie dotarliśmy do celu niemożliwie krętą, stromą, szutrową drogą... Kanion okazał sie przepiekny!

-------------------------------
Informacje praktyczne:

W czasie pełni księżyca, w parku organizowane są nocne wyprawy z ranger’ami, a grafik dostepny jest na stronie parku. “Tickets are required for full-moon hikes and are FREE, but ONLY distributed on a first-come, first-serve basis. Sign-up begins at 8:00 a.m. at the visitor center (line starts forming at 7:00 a.m.) on the morning of the scheduled hike. HIKES USUALLY FILL UP WITHIN THE FIRST HOUR OF SIGN UP! ABSOLUTELY NO ADVANCE RESERVATIONS WILL BE ACCEPTED!”

W Bryce National park możemy nocować na 2 kempingach: North i Sunset Campground;  jest tam łącznie 216 miejsc dostępnych na zasadzie first-come, first-serve ($15 / noc/ namiot); pola wyposażone są w toalety, ale pod prysznic trzeba udać się do General Store- tuż za granice parku. Koło General Store jest też pralnia.

Trekking w Bryce: mamy tu do wyboru sporą ilość łatwych i trudniejszych tras, z których wiele jest ze sobą połączonych i daje nam możliwość tworzenia dowolnych kombinacji. Popularna trasa to Queens Garden (2.9 km pętla). Możemy też spacerować wzdłuż brzegu kanionu pomiędzy Sunset i Sunrise Points (ok. 17 km tam i z powrotem), nie schodząc do środka- tę opcję szczególnie polecamy na zachód słońca.

Bilet wstępu do parku Bryce: 25$ / samochód na 7 dni, wtsęp do Escalante jest darmowy.